vrijdag 6 mei 2016

meivakantie

Heerlijk twee weken vakantie, die natuurlijk veel te snel omgaan.

De meivakantie bestond dit jaar uit: sterrenstof, rokjes, jurkjes, kraamcadeautje, productiewerk, tuinieren/moestuinen, muffins, bezoekjes.

Aangezien Ymke weer bijna jarig is hebben we iets bedacht voor de juffen en de kinderen die op haar feestje komen. Zie hier de resultaten. Voor de jongens op het feestje moeten er natuurlijk wel wat jongenspiramides komen. Vandaar de jongensstofje, die nog verwerkt moeten worden. Trouwens, over de piramides: Moeten de ritsjes nu onder of boven? Wel even bij de les blijven.
Natuurlijk zijn er ook nieuwe rokjes en een jurk gekomen. Hoewel de jurk voor Aafke nog in elkaar gezet moet worden en de rok voor Lieke even op stap is (nergens te vinden). Een broekje van vorig jaar heeft ook eindelijk elastiek gekregen en zal Lieke nu goed passen.

foto's van de andere dingen volgen nog.

En o, wat kan ik genieten van al die mooie stofjes. Ik vind het bijna jammer om ze als voering te gebruiken, hoewel je ze dan nog steeds kunt zien en het mooie voerinkje het wel afmaakt.

Met Koningsdag maakte ik zelf de tompoucen. Tja, dan moet je natuurlijk wel 2x zoveel bladerdeeg maken als dat je tompoucen wilt maken, want anders heb je geen bovenkant. Ze smaakten evengoed prima. Van het overgebleven eiwit maakte ik schuimpjes. (naar het recept van laurasbakery.nl)








We hebben een nieuw nichtje gekregen waar ik graag iets voor maakte.








Rudolf ging trakteren omdat hij jarig was. De keuze was: Vlaaien halen of ik zou muffins bakken. Die uitdaging ging ik aan. Uiteindelijk werden het ongeveer 50 muffins in 5 verschillende smaken.
-Citroen/joghurt muffins. (een recept uit de ‘boodschappen’.)
-Browniemuffins (simpel met een bak van oetker)
-Milka muffins (http://www.laurasbakery.nl/milka-chocolade-muffins/)
Een paar dagen later maakte ik nog Speculaasmuffins, gewoon omdat ik die ook nog even wilde proeven. (laurasbakery.nl)

In onze tuin genieten de slakken. Wat een vervelende monstertjes. Ze eten onze halve moestuin weg en ook de afrikaantjes.  Volgende keer wat meer moestuinnieuws en foto’s, want we hebben er weer wat potten bij.

O, ik haalde de tweede week nog een boek uit de bieb, wat bijna uit is. Smullen, ik dacht eigenlijk dat ik het lezen verleerd was. De afgelopen tijd stond vooral in het teken van mijn haakplaid (later meer). Wat een activiteit als ik het zo bekijk. En dan heb ik ook nog twee dagen bij mijn ouders gelogeerd, de twee oudste meiden hebben gelogeerd (niet tegelijk), we zijn een dagje naar Zwolle geweest, hebben de tent uitgeprobeerd (daarover later meer). En volgende week weer aan het werk. 

Bronnen:
-Theezakjesmapjes: http://www.frisenvrolijk.nl/2015/01/theemapje-tutorial/
-Piramides: http://hetleuvensstiksel.blogspot.nl/2010/12/piramidetasje-hoe.html
-Zakdoekjeshouder:  http://www.sofilles.be/2011/07/zo-doen-we-het-zelf.html
-Jurk: http://dedroomfabriek.blogspot.nl/2011/07/gratis-patroon-babyjurkje-maat-68-tm-92.html
-Rokjes: het boek ‘Allemaal rokjes’ van Mme Zsazsa

Wat ik nog wil doen:

Opvouwbaar tasje: http://eloleo.blogspot.nl/2011/06/handleiding-piekeboe.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten