vrijdag 13 januari 2017

Kerstvakantie en verlof: wat dingen uitgelicht

Heerlijk, vakantie en tegelijk verlof. 3 februari ben ik uitgerekend, dus genoeg tijd om van alles te maken.

Al vóór de vakantie vond ik dit boekje op internet en bestelde het. Voor het dochtertje van een zwangere collega maakte ik het konijn. En in de vakantie maakte ik voor Lieke de rode poes. Hij kijkt een beetje bozig, maar ja. Nu staan er nog  op het lijstje voor de andere meiden. 

gehaakte handpop konijn
gehaakte handpop poes

Van Aafke kregen we in de vakantie steeds maar belletjespost. Ze maakte deze bij de gastouder en was er behoorlijk trots op.


Al een tijdje stond het op mijn lijstje. Kussentjes voor de triptrapstoelen van spijkerstof. Het is gelukt. En eigenlijk was het zo klaar.  Ik gebruikte allemaal oude spijkerbroeken die ik achter het schot op zolder vandaan viste. Ik gebruikte deze handleiding.
Nu staan er nog 2 kussens voor op onze nieuwe bank op de lijst om te maken van spijkerstof. Nou ja, dat komt vast ook wel een keer.

Jummie, appelkoek!! Heerlijk!! Voor het eerst maakte ik hem over de gehele bakplaat. Zo kan ik een heel groot deel invriezen en wie weet gebruiken voor het kraambezoek. Als het dan niet al op is.





Oudejaarsdag is voor mij altijd: bivakkeren in de garage met de frituurpan en wat kids. Oliebollen bakken. Wat geniet ik daarvan. We zorgen ervoor dat alle laatste dingen die in het oude jaar nog geregeld moeten worden, vóór deze dag gedaan zijn en dan kan ik aan de slag. Bij ieder pak een kind. Ze weten het al héél goed, want 2 kinderen tegelijk wordt wat druk. (tenzij we de garage misschien een keer goed opruimen.)
Het bakken duurt altijd even, omdat ik een pan heb waar 4 oliebollen tegelijk ingaan. Maar dat is niet erg. Boekje erbij, lekker smullen tussendoor. Genieten.

De sjoelbak werd natuurlijk van boven gehaald. Bij mij is het van huis uit traditie om op oudejaarsavond te gaan sjoelen. En met kerst. Vorig jaar kregen we van onze oudere overburen, die gingen verhuizen, de sjoelbak en daar is gebruik van gemaakt deze vakantie. Het blijft leuk om te doen.

Er hebben geregeld wat meisjes gedanst op de liedjes van frozen. En ja, dan dans je natuurlijk alleen als Elsa zingt, want iedereen is Elsa. Soms moet je dus even wachten.

 De gehaakte pop kreeg een nieuwe kerstoutfit.
En de to-do- lijst werd al maar langer, want er zijn zó veel leuke dingen te vinden op internet.

Met andere woorden: De vakantie was heerlijk!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten